Grup de lectura | Caliban i la bruixa

Descripción

Aquest grup proposa una lectura participativa i autoformativa del text de Caliban i la bruixa de Silvia Federici. Una lectura centrada en alguns dels eixos fonamentals del llibre: la guerra contra els béns comunals i la cultura comunitària com a contrarevolució de les elits feudals, el sorgiment del capitalisme a Europa Occidental com sistema mundial esclavista i imperial, la creació d’una nova concepció del cos i la gran caça de bruixes a Europa. I per últim l’expansió de les relacions capitalistes i els processos de disciplinament, jerarquització de gènere/raça i de despossessió a Abya Yala).
L’objectiu del grup de lectura també inclou una voluntat contínua d’apropar els fets del passat al nostre present i investigar quines pràctiques tenen la seva continuat a dia d’avui i en quina forma.
Les sessions es realitzaran en català i en castellà, i es poden fer servir les edicions del llibre en qualsevol de les dues llengües.

Imatge: Aquelarre, Hans Bandung Grien, 1510

Programa

1. El món necessita una sotragada
2. L’acumulació del treball i la degradació de les dones.
3. El gran Caliban. La lluita contra el cos rebel i La gran caça de bruixes a Europa
4. Colonització i cristianització. Caliban i les bruixes al Nou Món.

Lectures

Caliban i la bruixa. Dones, cos i acumulació primitiva, Silvia Federici
Calibán y la bruja. Mujeres, cuerpo y acumulación originaria.
Silvia Federici

Bibliografia

El patriarcat del salari, Silvia Federici
El patriarcado del salario, Silvia Federici 
El problema del trabajo, Kathi Week
Els benandanti. Bruixeria i cultes agraris als segles XVI i XVII, Carlo Ginzburg 
Patriarcado y acumulación a escala mundial, Maria Mies 
Vigilar y castigar, Michel Foucault

¿Per què apareixen dos preus?

Per a cada curs, existeixen dos preus diferents: el preu normal i el preu de suport. Aquest últim consisteix en un preu un mica més elevat i opcional que pots escollir si vols col·laborar amb crisi. A crisi intentem ajustar al màxim els preus dels cursos per a poder arribar al major nombre de persones possible. Tanmateix, a vegades és complicar i poc sostenible dur un curs endavant. La tarifa de suport ens ajuda a ampliar una mica el marge i utilitzar els excedents per sostenir els cursos més vulnerables i no haver d’anul·lar-los. Si pots i vols col·laborar amb nosaltres, pots optar pel preu de suport i ajudar-nos a sostenir la nostra cooperativa (autogestionada i sense afany de lucre) perquè continuem imaginant formes de pensar i pensar-nos en comú. 

Profesorxs:

Llibreria Synusia
Synusia és una llibreria associativa especialitzada en llibre infantil, pensament transfeminista i antiracisme. Com a llibreria sense ànim de lucre, formem part de l’assamblea de l’Ateneu Candela (espai on s’ubica la llibreria), la xarxa d’economia social i cooperativa de Terrassa així com la Fundación de los Comunes, on hi som amb altres llibreries i espais crítics de tot l’estat. Des del seu naixement, Synusia aposta per les noves formes de diàleg i intervenció al barri i a la ciutat i per això proposem i generem continguts crítics ja sigui mitjançant el nostre fons de llibres com la programació i formació que oferim. Les encarregades dinamitzar aquest curs seran les llibreteres Alcira Padín i Maria Cardona

Reserva tu plaza

Dimarts de 19:00 a 21:00
Del 8 al 29 de novembre
Con Llibreria Synusia
Completo
Categorías: ,

Puedes pagarlo de forma fraccionada si te resulta más cómodo.

Escríbenos a: hola@crisicoop.org
Carrito de compra
Scroll al inicio